دانش آموزان ایران

دنیای دانش آموزان ایران ( همه چیز برای دانش آموزان)

دانش آموزان ایران

دنیای دانش آموزان ایران ( همه چیز برای دانش آموزان)

آزمون تیزهوشان ورود به دبیرستان

به نظر من آزمون سخت بود

و باز هم به نظر من کسی پیروزه که منفی نکاشته باشه

اگر شما هم مثل من در آزمون شرکت کردید و سوالاتی را به یاد دارید که من ننوشته ام در قسمت نظر دهید بنویسید. مهم نیست که حتما ریاضی یا علوم باشد می تواند فارسی یا دینی

من سوالات را در بخش ادامه مطلب نوشته ام

توجه داشته باشید سوالات شاید به طور کامل و دقیق نباشد ولی حدوداً صحیح است.

سوالات همراه با جواب مد نظر خودم می نویسم

اگر شما جوابتان با جواب من فرق داشت و دلیل درستی داشتید (به نظر خودتان) در قسمت نظر دهی آن را با دلیل بنویسید.


ریاضی ( آن هایی که یادم مانده است ( گزینه هایی که یادم نیست دارای علامت می باشند))

می خواهیم شکل زیر را به چهار شکل مساوی و مشابه با خود شکل تقسیم کنیم محیط یکی از شکل های کوچک بدست آمده چند درصد محیط شکل بزرگ  است؟

الف)               ب) 50%                             ج)                         د)

پاسخ : ب

راه حل :

به صورت زیر به ۴ قسمت تقسیم می شود :


محیط هر شکل کوچک برابر می شود با ۲۴ و محیط شکل بزرگ برابر ۴۸ است


علی می خواهد با ارقام 1 تا 9 به ترتیب زیر عدد بنویسد:

...و21و19و18و17و16و15و14و13و12و11و9و8و7و6و5و4و3و2و1

توجه کنید که وی نمی خواهد از صفر استفاده کند.

صدمین عددی که علی می نویسد کدام است؟

الف)121                          ب)100                             ج)90                           د)118

پاسخ: الف

راه حل:

عددشماره عدد
۱۱۱۰
۲۱۱۹=۱۰+۹
۳۱۲۸=۱۹+۹
۴۱۳۷=۲۸+۹
۵۱۴۶=۳۷+۹
۶۱۵۵=۴۶+۹
۷۱۶۴=۵۵+۹
۸۱۷۳=۶۴+۹
۹۱۸۲=۷۳+۹
۱۱۱۹۱=۸۲+۹
۱۲۱۱۰۰=۹۱+۹

در شکل زیر M وسط BC می باشد نسبت فاصله ی M از AB به فاصله ی M از AC کدام است؟

(4=AC و 5=AB)

الف)0/8                        ب)2/25                            ج)0/5                           د)1/25

پاسخ: الف

راه حل :

به دلیل آنکه در سوال محدودیتی وجود ندارد می توان از هر مثلثی استفاده نمود

مثلا قائم الزاویه : در آن صورت اضلاع می شود ۳ و ۴ و ۵ وبه شکل زیر در می آید:

در شکل زیر دو دایره جانب را دو دایره ای تعریف می کنیم که با یک پاره خط به وصل باشند . در این صورت برای رنگ آمیزی شکل حداقل از چند رنگ استفاده کنیم تا هیج دو دایره جانبی هم رنگ نباشند؟

الف)2 رنگ                        ب)3 رنگ                         ج)4 رنگ                           د)8 رنگ

پاسخ : الف

مانند شکل زیر :

(در سوالی که در پایین آمده گزینه ها و جمله آخر برابر با گزینه های آزمون و جمله آخر آزمون است ولی آزمون به عدد نوشته بود ولی من در اینجا و این وبلاگ قادر به استفاده این چنینی از توان نیستم)

از a  جذر می گیریم . سپس دوباره از حاصل بدست آمده جذر می گیریم و دوباره از حاصل بدست آمده جذر میگیریم حاصل 3 به توان 8 که 8 آن به توان 2 است شده است a کدام است؟. ( شرمنده نتوانستم در این متن آن را به عدد بنویسم)

د)

پاسخ: ب

راه حل: 


می خواهیم تمام سطوح دو شکل زیر را با کاغذ بپوشانیم مقدار کاغذ مصرفی در دو شکل الف و ب چگونه است؟( اندازه ضلع مکعب های کوچک یک واحد است)
الف)باهم برابرند
ب) مقدار کاغذ مصرفی شکل الف 5 واحد مربع بیشتر از ب است
ج)مقدار کاغذ مصرفی شکل الف 10 واحد مربع بیشتر از ب است
د) مقدار کاغذ مصرفی شکل ب 6 واحد مربع بیشتر از الف است.
پاسخ: ب
راه حل :
تنها نکته ای که باید توجه کرد این است که ضلع مکعب های کوچک یک سانتی متر است نه مکعب های روی شکل( الف)

اگر کاغذ را از روی نقطه چین تا بزنیم دو راس بر روی یکدیگر قرار می گیرند با توجه به اندازه های روی شکل طول نقطه چین کدام است؟

الف)6                        ب)2 رادیکال 5                           ج)5                      د)
پاسخ: ب ( ابتدا روی سایت زده بودم ج و حالا تصحیح شد)
راه حل :

با دو کاشی و   کدام شکل به وجود می آید ؟( کاشی هارا میتوان دوران داد)
الف)

ب)

ج)

د)
پاسخ : ج
راه حل :
در دست ساخت

اگر اعداد 1 تا 100 را بنویسیم و یکی در میان خط بزنیم اعداد زیر باقی می مانند :
100و...و8و6و4و2
اگر دوباره اعداد باقی مانده را یکی در میان خط بزنیم اعداد زیر باقی می مانند :
100و..و16و12و8و4
 عمل خط زدن را تا جایی ادامه می دهیم که یک عدد باقی بماند آن عدد کدام است؟
الف) 16                          ب) 64                      ج)                د)
پاسخ : ب
راه حل :
با کمی فکر ( یا با دو مرحله جلو رفتن ) می توان فهمید که عددی که باقی می ماند باید از همه اعداد بیشتر بر 2 قابل قسمت باشد که این عدد 64 می باشد.

خطی به معادله ی 1=x/a+b/y کدام است؟ ( b بزرگتر از a ، aوb هر دو مثبت اند)

پاسخ : ب
راه حل :
راه حل زیاد داره یکم فکر کنید ( اصلا عدد بذارید) معلومه دیگه

با ۷ چوب کبریت به صورت زیر می توان ۲ مربع یک واحد ساخت :
با ۲۴ چوب کبریت چند مربع می توان ساخت؟
الف)                       ب) ۸                                ج) ۹                           د)
پاسخ : ج
راه حل : 
به صورت یه مربع میشه که از 9 مربع کوچیک ساخته می شه 
فرض کنید هر کدوم از ضلع ها یه چوب کبریته حالا بشمارید میشه 24 تا!
از توجه شما متشکریم
iranstudents.blogsky.com
بدلیل آنکه در تهیه این مجموعه وقت زیادی صرف شده ( مخصوصاً برای رسم شکل) :
 کپی برداری با اخذ منبع (iranstudents.blogsky.com) بلا مانع است.





نظرات 18 + ارسال نظر
رامین عطریان 4 آذر 1389 ساعت 09:44

باعرض سلام
میخواسنم بگویم که در گزینه ی دوم سوال 5 به جای 3 به توان 8 که 8 ان به توان 2 و 2 به توان 8 می باشد نوشته شده 3 به توان 8 که 8 آن به توان 2 و 2 به توان 5 می باشد.درضمن ازشما درخواست می کنم که اگرسوالات درس های دیگررا هم به یاددارید برروی وبلاگ بگذارید.
باتشکر

b 18 بهمن 1389 ساعت 20:49

من در مدرسه تیزهوشان(دخترانه)بابل درس میخوانم.وسال سوم راهنمایی هستم. لطفا جواب سوال 7 بنویسید من مطمئنم جوابش گزینه 2 میشه.

ببخشید شما درست می فرمایید
اشتباه شده بود که تصحیح شد.

اشکان 13 مرداد 1390 ساعت 00:04

مرسی خیلی مفید بود ببخشید شما قبول شدید؟

عاطفه 15 مرداد 1390 ساعت 18:55 http://nanacjoon.blogfa.com

اهای سوالای تیزهوشان امسال شما کجایین؟؟

عاطفه 15 مرداد 1390 ساعت 19:02 http://nanacjoon.blogfa.com

تر خدا اگه کسی سوالای امسالو میدونه بیاد وبم واسم بذاره...ادرسش همینجاست...مرسی از هر عزیزی که این کارو واسم بکنه.

عاطفه 15 مرداد 1390 ساعت 19:05

nanacjoon.blogfa.comبازم مررررررسی اگه این کارو واسم کنین.

عاطفه 18 مرداد 1390 ساعت 23:55

اهان پس کسی پیداش نیست.همه بی معرفت.

حمید 17 فروردین 1391 ساعت 10:46

سلام ببخشید آگه سوالات اینجوری باشن که هیچکس قبول نمیشه راستی شما نمیدونید تو همین آزمون تیزهوشان اگه ریاضی رو چند بزنیم خوبه ؟ جون هر کی د.ست دارید به ایمیلم بفرستید hn.mahmoodi@gmail.com

امتحان آسون یا سخت باسه همه اینجوریه غمیت نباشه !
با توجه به اینکه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی یکی شده انتظار امتحان سختی نمیره !
درس بخونید و تلاشتون رو بکنید
موفق باشید ;-)

سینا 11 اردیبهشت 1391 ساعت 11:21

سلام
من الان سال س.م راهنمایی هستم و میخوام تو سمپاد قبول بشم
گفتم شما که توی این ازمون تجربه دارید کمی توصیه های مفید بکنید که قبول بشیم
اگه با ایمیل با هم در ارتباط باشیم متشکر میشوم

تنها توصیه ی مهم و مفیده من اینه که درس بخونید
اعتماده بنفس هم داشته باشید
به خدا هم توکل کنید
چه شود ...!

ایمان 4 خرداد 1391 ساعت 12:42

سلام من خیلی دوست دارم در آزمون تیزهوشان قبول بشم !!!
لطفا اگر راهنمایی یا تجربه ای دار ید به ایمیل من ارسال کنید :
imanahmadi1376@yahoo.com
لطفااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
!

سینا 7 خرداد 1391 ساعت 11:01

اگه سوالات این جوری باشن هیچ کسی قبول نمیشه

نترس اگه سخته باسه ی همه سخته !
پس غمی نیست

ارتمیس 10 خرداد 1391 ساعت 15:13

سلام من سوم راهنمایی هستم از سوالا تتون ممنون امیدوارم همه ی ما نتیجه بگیریم در ازمون ۲ تیر

ارتمیس 10 خرداد 1391 ساعت 15:16

من واقعا نا امید بودم اما الان کمی امیدوار شدم

رحیمی 13 خرداد 1391 ساعت 11:50 http://www.rahimi-f.persianblog.ir

خیلی ممنون تشکر

kosarjooooooooon 27 خرداد 1391 ساعت 17:43 http://kosar772012.blogfa.com

مر30 از وب مفیدت.

haniyeh 1 تیر 1391 ساعت 17:40

سلام ممنون از سوالات خوبتون من خیلی خوندم اما می ترسم وفردا هم امتحان داریم ودعا می کنم هر کسی که واقعا خونده قبول بشه خدا کنه من هم قبول بشم

سلام من یه فرزانگانیم و میدونم که سوال هفت گزینه ی 2 میشه....

کوروش 24 شهریور 1392 ساعت 01:58

دادا دمت گرم! ممممممممممنووووونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد