دانش آموزان ایران

دنیای دانش آموزان ایران ( همه چیز برای دانش آموزان)

دانش آموزان ایران

دنیای دانش آموزان ایران ( همه چیز برای دانش آموزان)

استعدادهای درخشان، قطعه‌ی چند؟ ردیفِ چند؟

رضا امیر خانی : 

این پاره‌خط را نه به جهتِ جوشِ مسوولان می‌نویسم -‌که خدا نیاورد شیرشان خشک شود و نه به نیتِ خروشِ مردمان -‌که خدا نکند حنجره‌شان خش بردارد- که مدت‌هاست ناامیدم... این نوشته را می‌نویسم در این روزگارِ وانفسا فقط به یک هدف؛ یک هدفِ ملی. 
این پاره‌خط نوشته می‌شود فقط جهتِ استحضارِ جنابِ محمد البرادعی که مهم‌ترین مولفه‌ی هویتیِ ماست در افقِ انرژیِ هسته‌ای. این پاره‌خط نوشته می‌شود فقط به جهتِ آگاهیِ بازرسانِ محترم، معزز و مکرمِ آژانسِ انرژیِ اتمی! که اگر احدی از آحادِ ایشان در ادامه‌ی بازرسی‌های دقیقِ صندوق‌خانه‌های نسوان، وضعیتِ سازمانِ ملیِ پرورشِ استعدادهای درخشان را در چند ماهه‌ی اخیر بررسی کند، مطمئن خواهد شد که ایران به سلاحِ هسته‌ای دست یافته است!!
و الا چه‌گونه -‌بدونِ قدرتِ مرگ‌بارِ سلاحِ هسته‌ای- می‌شود یک نهادِ آموزشی را -‌با سی و پنج سال سابقه‌ی درخشان و ده‌ها هزار فارغ‌التحصیلِ سرآمد و صدها استادِ برجسته- ظرفِ مدتی کوتاه به خاکِ سیاه نشاند؟!
این پاره خط نه صوتِ داوودی دارد که جنبنده‌گان را برای شنیدن‌ش از حرکت بازدارد و نه معجزِ عیسوی که استعدادهای درخشان را احیا کند... این پاره خط نه مدعیِ نمایشِ تاریخِ درخشانِ استعدادهای درخشان است، نه حتا روضه‌ای است که پشتِ میکروفونِ اکوچنگ بالاسرِ جنازه، مداحِ پنج هزار تومانی می‌خواند! این پاره خط دستِ بالا یک میل‌گرد است که سرش یک تکه صفحه‌ی فلزیِ سیاه رنگ جوش داده‌اند، و روش با قلم‌موی مندرس و رنگی سفید، پیرمردی بدخط نامِ "استعدادهای درخشان" و قطعه و ردیف را نگاشته است... فقط برای این که در میانِ گورهای فراوانِ نهادهای فروپاشیده‌ی این روزگار، گورِ استعدادهای درخشان را پیدا کنیم... حتا "سنگی بر گوری" هم نیست... 

***


ادامه مطلب ...

برنامه پسورد کتاب های درسی

بنا به درخواست دوستان

برنامه پسورد کتاب های درسی را برایتان آپلود کرده ایم شما می توانید از پانین آن را دانلود کرده و نصب نمایید سپس از اینجا می توانید مطالب را دانلود کنید .

دانلود

سایز : 5 کیلو بایت

پسورد : 123456

در صورت مشکل در دانلود می توانید فایل pdf زیر را دانلود کنید و فایل پسورد را از آن دانلود کنید .

دانلود


اعلام نتایج تیزهوشان ورودی دبیرستان ، ورودی 1390

باسلام

مشخص است که تعداد شرکت کنندگان آزمون کنکور بیش از تعداد شرکت کنندگان آزمون سمپاد می باشد.

به یک بررسی بسیار ابتدایی توجه کنید.

کنکور سراسری ایران تاریخ ۱۰ الی ۱۲ تیر برگزار شد و نتیجه آن در تاریخ ۱۱ مرداد اعلام شد یعنی به طور میانگین نتایج ۳۱ روز بعد از امتحان آمده است.

آزمون سمپاد در تاریخ ۲۵ تیر برگزار شده است و امروز ۲۵ مرداد می باشد یعنی دقیقا ۳۱ روز گذشته است و هنوز نتایج نیامده است .

تفسیر خبر : همانطور که مشخص است تعداد داوطلبان کنکور بیشتر از تعداد داوطلبان تیزهوشان می باشد اما همانطور که مشخص است با گذشت 31 روز هنوز نتایج تیزهوشان نیامده است میتوان دلیل این دیرکرد را فقط ترس مسئولان دانست چرا که در دو سال پیش به دلیل اشتباهات تصحیح مردم برخی از استان ها به تهران رفته و شیشه های سمپاد را شکستند می تواند دلیل دیر کرد اعلام نتایج را این دانست که مسئولین می خواهند استرس و اضطراب مردم فروکش کند

explanation by student


اطلاعیه در خصوص تحویل طرح های پژوهشی به دبیرخانه ی لیگ علمی پایا

دبیرخانه اجرائی لیگ علمی پایا به آن دسته از دانش آموزانی که به مر حله ی کشوری راه یافته اند ولی هنوز طرح های پژوهشی خود را تحویل نداده اند اعلام کرد :

 آخرین مهلت ارسال طرح های پژوهشی به دبیرخانه حداکثر تا روز دوشنبه 1389/5/25می باشد. در صورتی که طرح های مذکور دیرتر از این تاریخ به دبیرخانه ی لیگ علمی پایا ارسال شود، به ازای هر روز دیر کرد، 2% از نمره کل طرح پژوهشی کسر خواهد شد.


قابل توجه عزیزان راه یافته به مرحله کشوری لیگ پایا سال 90-89

باسلام 

دبیرخانه اجرایی لیگ علمی پایا اعلام کرد : توصیه می شود عزیزان راه یافته به مرحله ی کشوری لیگ پایا در رسته های شیمی و فیزیک پیش آزمون های مرحله ی شهرستانی و استانی  ( در ادامه مطلب می توانید دانلود کنید) را بدقت مطالعه فرمایند تا آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون بدست آورند.

یادآوری مهم : مرحله ی کشوری لیگ پایا طی 3 روز از 22 شهریور تا 24 شهریور برگزار می شود.

ادامه مطلب ...